Tappa-bort-garanti

Denna garanti är en trygghet för dig som resenär. Om du tappar bort ett registrerat resekort och spärrar det, ersätts det kostnadsfritt med ett nytt. Det innehåll som fanns på det borttappade kortet när det spärrades överförs till ett nytt resekort som skickas till den adress du angivit vid registreringen av kontot.

Detta sker inom fem arbetsdagar. Genom att spärra ditt kort förhindras ytterligare resor på ditt kort och eventuell reskassa och/eller period flyttas över till ett nytt Resekort. Tänk på att en reskassa som understiger 10 kr inte skickas ut.
De resor du gör innan ersättningskortet har kommit dig tillhanda, betalar du själv.

OBS! Denna process går ej att ångra.

Innan du spärrar ditt kort - glöm inte att se efter att adressen stämmer under "Företagets Profil" som inloggad. Du kommer åt den sidan genom att klicka på ditt namn uppe i vänster hörn.

Bli företagskund

Vill du veta mer?

Kontakta oss på foretag@lanstrafikenkron.se eller 0470-58 32 80

Aktuellt

Koll på företagets reskassa?

Vi vill tipsa dig om att du kan aktivera en aviseringstjänst på Företagsportalen som gör att du får ett mejl när pengarna på reskassan understiger vald gräns. På så sätt är det enkelt att håll...Läs mer

Håll formen med kollektivtrafiken!

Så här räknar vi kalorier på Länstrafiken Kronoberg Kollektivresenärer går 2 000 fler steg per dag än bilister genom att ta sig till och från stationen och gå i trappor. 2 000 steg o...Läs mer

Ny design på Företagsportalen

Varmt välkommen till en uppdaterad version av Företagsportalen! Du möts av en ny design, bättre anpassning och ökad användarvänlighet för mobila enheter. Vi kan idag se att cirka hälften...Läs mer

Företagsportalen

Företagsportalen - så funkar det!
Reskassa företag
Årskort anställd
Årskort företag
Köpvillkor - Företagskort
Sekretess och säkerhet