Tappa-bort-garanti

Denna garanti är en trygghet för dig som resenär. Om du tappar bort ett registrerat resekort och spärrar det, ersätts det kostnadsfritt med ett nytt. Det innehåll som fanns på det borttappade kortet när det spärrades överförs till ett nytt resekort som skickas till den adress du angivit vid registreringen av kontot.

Detta sker inom fem arbetsdagar. Genom att spärra ditt kort förhindras ytterligare resor på ditt kort och eventuell reskassa och/eller period flyttas över till ett nytt Resekort. Tänk på att en reskassa som understiger 10 kr inte skickas ut.
De resor du gör innan ersättningskortet har kommit dig tillhanda, betalar du själv.

OBS! Denna process går ej att ångra.

Innan du spärrar ditt kort - glöm inte att se efter att adressen stämmer under "Företagets Profil" som inloggad. Du kommer åt den sidan genom att klicka på ditt namn uppe i vänster hörn.

Bli företagskund

Vill du veta mer?

Kontakta oss på foretag@lanstrafikenkron.se eller 0470-58 32 80

Aktuellt

Snart lanserar vi nya biljettsystemet!

Efter sommaren kommer vi att byta ut vårt nuvarande biljettsystem och det kommer att ersättas med en ny modernare lösning. Det nya biljettsystemet kommer att göra resandet enklare och smidiga...Läs mer

Länstrafiken Kronoberg och covid-19

Här sammanfattar vi information gällande coronaviruset covid-19 och hur det påverkar oss. Giltig biljett Alla som reser ska ha en giltig biljett. För de resenärer som inte har giltigt ...Läs mer

Resor till Blekinge, Skåne och Danmark efter 15 december 2019

Efter den 15 december 2019 har det skett förändringar för resor till Blekinge, Skåne och Danmark. Här har vi sammanfattat förändringarna: Reskassa kan från den inte användas mella...Läs mer

Företagsportalen

Företagsportalen - så funkar det!
Reskassa företag
Årskort anställd
Årskort företag
Användarvillkor - Företagskort
Integritetspolicy